Home
Menu
Zoek
Zoeken Annuleren

Groep 1/2: Zeepaardjes

Even voorstellen!

Ik ben Karin Meijer en dit jaar één van de leerkrachten van de Zeepaardjes, een combinatie van groep 1 en 2.

Ik werk op de maandagochtend, woensdag, donderdag en vrijdag. Mijn collega Karina staat maandagmiddag en dinsdag voor de groep.

Ik vind het fijn om les te geven in de onderbouw. De kinderen zijn spontaan, onbevangen en nieuwsgierig naar de wereld om zich heen. Spelenderwijs zijn we deze wereld aan het verkennen en ontdekken en tijdens tal van activiteiten leren de kinderen van en met elkaar.

Elke dag is anders en ik ga dan ook met veel plezier naar mijn werk.

Het is boeiend om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen, ieder op zijn of haar eigen wijze.

 

Ik ben getrouwd met Cees en wij hebben 5 kinderen. Wij wonen in Erica.

Mijn hobby’s zijn wandelen, genieten van de natuur, dansen, zingen en lezen.

 

Hartelijke groet en graag tot ziens op de Brug!
Karin

Juf Karina

 Ik ben Karina Kiers-Wever.

Ik ben getrouwd met Jan. We hebben 3 zonen en een pleegzoon, in de leeftijd van 13 tot 22.

We wonen in Weerdinge en hebben uitzicht op de landerijen. Ik vind het heerlijk om het drukke leven af te wisselen met de rust van de natuur.

Ik houd van in de tuin werken, lezen, zingen en lekker uit eten gaan met familie en vrienden.

 

Ik geef les aan de groepen 1/2 bij de ” zeepaardjes” en bij de “dolfijnen.”

Op maandagochtend en op vrijdag geef ik les aan de dolfijnen groep 1/2 en op dinsdag ben ik de juf van de zeepaardjes groep 1/2.

Verder geef ik op maandagmiddag les aan de beide groepen 2.

De groepen 2 van de “zeepaardjes” en van de ”dolfijnen” zitten dan bij elkaar in het lokaal.

De groepen 1 zijn op die middag vrij.

Het lesgeven is voor mij dit jaar daardoor heel afwisselend. Het voordeel is, dat ik alle kleuters in de klas heb. Ik ken ze allemaal.

In de groepen 1/2 is het fijn om te zien hoe de “grote” kinderen de “kleinere” kinderen helpen.

De kinderen leren op deze manier om goed voor elkaar te zorgen.

 

Daarnaast is het leuk om de groepen 2 een keer apart les te geven. Ik kan me dan helemaal richten op de leerstof voor die jaargroep.

De kinderen werken die middag regelmatig in een werkboek, dat gericht is op het voorbereidend lezen.  Verder doen we activiteiten, gericht op taal en rekenen in groep 2.

 Dit zijn vaak coöperatieve werkvormen, zodat het samenwerken aan bod komt.

We zorgen ervoor dat de kinderen van de twee groepen 2 gemixt worden. Kinderen van de “zeepaardjes” moeten samenwerken met kinderen van de “dolfijnen”.

Zo werken we toe naar één groep 3.

 

De spontaniteit van de kleuters spreekt me erg aan.

Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/ haar niveau en ik mag ze daarin begeleiden en helpen om op een hoger niveau te komen.

Naast dit alles is het fijn om de kinderen op emotioneel - en sociaal gebied bij te staan.

Kleuters zijn nog erg op zichzelf gericht. Het leren om samen verantwoordelijk te zijn voor het welbevinden in de klas, vind ik belangrijk.

De kinderen zijn hierin nog helemaal in ontwikkeling. Ik mag ze daarin helpen om te groeien.

Ik hoop dat kinderen en ouders zich vrij voelen om mij aan te spreken. Schroom dus niet om als er iets is, mij daarvoor te benaderen.